Uitgebreid aanbod

Met Eduschool oefenen leerlingen zelfstandig met o.a. rekenen, taal, lezen, geschiedenis en aardrijkskunde. En niet alleen op school, ook thuis kunnen ze aan de gang. Want Eduschool werkt online. Naast de spellen die op de computer (of tablet) gespeeld kunnen worden is er ook extra werkmateriaal. Zo zijn er bijvoorbeeld voor topografie oefen- en toetsbladen met up-to-date topokaarten.

Uitgebreid aanbod
Eduschool is volledig webbased

Adaptief

De spellen in Eduschool zijn voor een groot deel adaptief. Op grond van de resultaten wordt het niveau in een spel per leerling naar boven of beneden aangepast en vanuit dat niveau gaat de individuele leerling verder. Er zijn ook spellen die -bewust- niet adaptief zijn. Zo kunnen alle leerlingen van de groep bijvoorbeeld de topografie van een provincie aangeboden krijgen, of kunnen de wekelijkse spellingswoorden worden geoefend. Naast spellen voor de hele groep, kunnen ook voor individuele leerlingen -extra- spellen worden klaar gezet.

De meeste spellen zijn adaptief

Herkenbaarheid

Er zit veel afwisseling in de spellen, zowel qua spelvorm als op visueel gebied. Bij veel spellen is er een terugkerend element. Dat is de muis Lucius. Hij geeft vaak de uitleg over de spellen en soms komt hij tijdens een spel ook voorbij in een vliegtuig, op een schommel of op een andere manier.

Spellen zijn herkenbaar en afwisseld

Beloning

Om kinderen extra te stimuleren zit er een beloningssysteem bij Eduschool ingebouwd. Als een kind een spel goed speelt ontvangt hij/zij stukjes kaas. Waarom kaas? Er is niets dat de muis Lucius lekkerder vindt!! Met deze stukken kaas kunnen op ‘Schateiland’ leuke spelletjes gespeeld worden, zoals een variatie op mijnenveger.

Beloning systeem van Eduschool

Resultaten bekijken

U kunt zelf bepalen welke spellen door welke leerlingen kunnen worden gespeeld. Het ingebouwde leerlingvolgsysteem houdt de prestaties van uw leerlingen in een overzichtelijk schema bij.

Tijdens het spelen van een spel krijgen kinderen ook feedback. Zo wordt bijvoorbeeld bij een rekenspel met redactiesommen niet alleen aangegeven dat een opgave fout is, maar wordt ook een hint voor de volgende keer gegeven.

Leerkrachten kunnen de resultaten van leerlingen bekijken