Leerling

Leerlingen kunnen met hun eigen naam en wachtwoord of - handig voor jonge kinderen - met een plaatje inloggen. Zij komen dan terecht op een wereldkaart. Die kaart bestaat uit elf landen (zoals Rijk der Aarde, Rekenland, etc.). Leerlingen kunnen in de verschillende landen spellen kiezen die voor hen zijn klaargezet door de leerkracht. Ook kunnen ze op een fles klikken om flessenpost te lezen. Hierin zit dagelijks een weetje, mop of raadsel.

Leerling speelomgeving omgeving van Eduschool

Leerkracht

Leerkrachten kunnen voor hun hele groep en voor individuele leerlingen spellen klaarzetten. Hun resultaten zijn overzichtelijk in een groepsoverzicht terug te vinden. Bij verder doorklikken kan ook per leerling worden gekeken en wordt dieper ingegaan op de resultaten van de gespeelde spellen (zie screenshot). Als leerkracht heb je ook de beschikking over diverse downloads (zoals een topografietoets).

Leerkracht omgeving van Eduschool

Admin

De admin maakt de leerlingen, groepen en leerkrachten aan. Ook zorgt de admin voor de woordenlijstmappen waar iedere leerkracht eigen woordenlijsten kan opslaan.
Leerling- en leerkrachtaccounts aanmaken is eenvoudig en snel met een EdeXML bestand. Bij het inladen van de leerlingen kunnen ook automatisch wachtwoorden worden gegenereerd.

Admin omgeving van Eduschool